maanantai 14. toukokuuta 2012

Tiistai 17.4.2012                                                   Päivä 8.


Peogeot 5008 
Projektina jakopään ketjun vaihto ylisuuren venymäarvon vuoksi. Venymää saa olla 8 astetta, tässä pösössä arvo oli yli 10, joten ketju tuli vaihtaa.
Pösön öljyinen kone, tuplanokka-akselilla
Paljon en tätä projektia päässyt itse toteuttamaan, mutta katselin vierestä, sillä homma oli aika monimutkainen ja monivaiheinen. Käytössä oli tähän tarkoitukseen tehty erikoistyökalu, jota en ennen ollut nähnyt. Sillä lukittiin nokka-akselit paikalleen, ettei ne liikkuneet ketjun vaihdon aikana. Vetopyöräkin piti vaihtaa.
Pösön vetopyörä


Koneen välistä oli vuotanut öljyä palotilaan asti. Sytytystulpat käytännössä uivat öljyssä ja jopa sytytyskasetin kärjet olivat öljyssä.
Öljyinen sytytyskasetti
Öljyinen sytytystulppa
Välikannen tiivisteet olivat ehjät ja öljy oli vuotanut palotilaan ovelasti välikannen välistä.

Peogeot
* Raitisilmansuodattimen vaihto.

Volkswagen Tiguan
* Renkaiden vaihto, talvirenkaiden pesu.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti